Επιτήδειοι προσποιούνται τους τεχνικούς της Microsoft
Αγνωστοι δράστες καλούν σε κινητά, σταθερά ή εταιρικά τηλέφωνα τα υποψήφια θύματά τους και παρουσιάζονται ως μηχανικοί της Microsoft. Υποστηρίζουν ότι μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση προβλημάτων του υπολογιστή, τα οποία έχουν εντοπίσει από επόπτευση του Διαδικτύου. Οποιος εναρμονιστεί με τις οδηγίες τους και εγκαταστήσει στον υπολογιστή του το λογισμικό που προτείνουν, μπορεί σε λίγα λεπτά να χάσει χρήματα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς του. Παραπλανώντας τα θύματά τους, οι υποτιθέμενοι τεχνικοί αποκτούν δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης στον υπολογιστή του στόχου τους, ενεργοποιούν λογισμικό που μπορεί να αποσπάσει ευαίσθητα δεδομένα, όπως κωδικούς πρόσβασης και τραπεζικούς κωδικούς, ή οδηγούν τα θύματά τους σε παραπλανητικές ιστοσελίδες από τις οποίες μπορούν πάλι να αλιεύσουν αυτούς τους κωδικούς.
Σχετικές καταγγελίες έχουν γίνει και στο παρελθόν σε Ελλάδα και Κύπρο, και οι αριθμοί που συνήθως συνδέονται με αυτή την απάτη ξεκινούν από 0044, 0046, 0049, 00340, +442. +412, +462.
Θύμα αυτής της απάτης έπεσε 64χρονος κάτοικος Ρόδου, ο οποίος έχασε 29.000 ευρώ. Είχε δεχτεί κλήση στο σταθερό του σπιτιού του από αριθμό του εξωτερικού και συνομίλησε με μια γυναίκα στα αγγλικά, που συστήθηκε ως υπάλληλος της Microsoft. Προειδοποιητική ανακοίνωση είχε βγάλει και η Microsoft: «Δεν θα επικοινωνήσει ποτέ μαζί σας για να σας παράσχει υποστήριξη για τον υπολογιστή ή τεχνική υποστήριξη χωρίς να τη ζητήσετε. Αν λάβετε τηλεφωνική κλήση που υποτίθεται ότι είναι από τη Microsoft ή αν εμφανιστεί ένα αναδυόμενο παράθυρο στον υπολογιστή σας με ένα πλαστό προειδοποιητικό μήνυμα και έναν αριθμό τηλεφώνου που θα πρέπει να καλέσετε για να επιλύσετε το δήθεν πρόβλημα, συνιστούμε να μην κάνετε κλικ σε καμία σύνδεση».
Τι να κανω αν έχω κολλήσει το κακοβουλο λογισμικό;
Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσετε την κατάσταση το συντομότερο δυνατόν για να προστατεύσετε τα ευαίσθητα σας δεδομένα.
Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
1. Αποσυνδέστε αμέσως τον υπολογιστή ή τη συσκευή στην οποία έχετε εγκαταστήσει το κακόβουλο λογισμικό από το διαδίκτυο. Αυτό θα βοηθήσει να αποτραπεί η περαιτέρω απώλεια δεδομένων.
2. Αλλάξτε όλους τους κωδικούς πρόσβασής σας, ξεκινώντας από τους πιο σημαντικούς, όπως οι κωδικοί πρόσβασης τραπεζικών λογαριασμών. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε ισχυρούς κωδικούς που περιλαμβάνουν συνδυασμούς γραμμάτων, αριθμών και συμβόλων. Μην χρησιμοποιείτε τους ίδιους κωδικούς σε διάφορους λογαριασμούς.
3. Τρέξτε ένα Antivirus - antimalware πρόγραμμα για να εντοπίσετε και να αφαιρέσετε το κακόβουλο λογισμικό από το σύστημά σας. Υπάρχουν πολλά αξιόπιστα προγράμματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε γι' αυτό τον σκοπό, όπως το Malwarebytes ή το Avast.
4. Ενημερώστε το λειτουργικό σύστημά σας και όλο το λογισμικό που χρησιμοποιείτε στη συσκευή σας. Οι ενημερώσεις συχνά περιλαμβάνουν διορθώσεις για γνωστά προβλήματα ασφαλείας.
5. Αν δεν είστε σίγουροι για την αποτελεσματική αφαίρεση του κακόβουλου λογισμικού, συνιστώ να κάνετε format.
Το format επαναφέρει τον υπολογιστή σας στις εργοστασιακές προεπιλογές, διαγράφοντας όλα τα δεδομένα από τον σκληρό δίσκο. Ωστόσο, πριν κάνετε format, είναι σημαντικό να ελέγξτε αν μπορείτε να διασώσετε τα σημαντικά αρχεια σας.
Πριν αποφασίσετε να κάνετε format, είναι καλό να συμβουλευτείτε έναν ειδικό στον τομέα της υποστήριξης υπολογιστών.
Θυμηθείτε ότι η ασφάλεια είναι ένας διαρκής αγώνας, και είναι σημαντικό να είστε προσεκτικοί και ενημερωμένοι για τις βέλτιστες πρακτικές ασφαλείας στο διαδίκτυο.
Περιέχει κάποιες πληροφορίες απο : www.kathimerini.gr